Pressemeddelelse: Firkløverets Springakademi stopper i sin nuværende form - Læs mere her >>
Firkloeveret-april-2021-2

Månedens nyhed – april 2021

Årets første clinic er aflyst

Årets første clinic var planlagt til afholdelse den 9.-11. april. Desværre har vi måtte aflyse denne clinic pga. den verserende Herpes virus i Danmark og hele Europa. Vi arbejder på at lave en samling uden hest i slutningen af april. Det vil blive meldt ud til rytterne og på vores hjemmeside.

Johanna Ingelsson er en spændende fremgangsrig svensk virksomhedsejer

Bag Equestrian Stockholm står en ung energisk og meget entreprenant ung kvinde, der i 2018 blev kåret som Årets unge svenske entreprenør. 

I 2020 fik hun den svenske Gasell pris i Stockholm for størst vækst (pris, der kan sammenlignes med Børsens Gazelle pris her i DK) og her i 2021 er hun nu at finde på listen over de 125 mest indflydelsesrige svenske kvindelige erhvervsfolk i Sverige. 

Akademiet indgik en sponsor aftale med den spændende og driftige Johanna Ingelsson, som vi mødte tilbage i 2020. Grundet Corona er aftalen først trådt i kraft i 2021.

Johanna Igelsson står bag Ridesportsfirmaet EQUESTRIAN STOCKHOLM

Nytænkning og tilstedeværelse på de sociale medier har skabt grundlaget for Johannas succes

De seneste tre år er det lykkedes firmaet at at øge sin opsætning i løbet af 2016 – 2019 med 1283 % til 26,3 Mill. SKR og i dag er der 13 ansatte.Det var netop derfor at Equestrian Stockholm vandt Gasell pris som det hurtigstvoksende foretag i Stockholms Län.

Idag ejes frmaet desuden af disse personer: Bertil Ingelsson, Sofia Grundsten, Cecilia Claesson och Sarah Larsson foruden Johanna. Firmaet blev oprindeligt grundlagt af Johanna, som selv har en baggrund i ridesporten som konkurrence- og springrytter. Her savnede hun lækker og holdbar beklædning til både hest og rytter.

Med en stærk indsats og profil på de sociale medier har firmaet skabt sig en trofast og voksende kundekreds, som deltager aktivt i udviklingen af firmaet nye produkter.

“Med de sociale medier kan vi tage kunderne helt ind i produktionsrummet, på en helt anden måde end det tidligere var muligt. Kunderne stemmer her om hvilke modeller og farver de ønsker, det giver os ideer om hvad de sagner!” Der ligger er en meget stærk organisation bag firmaets fremskridt“ siger Johanna Ingelsson.

Vi spørger Johanna om firmaets vækst fortsætter?

Uden tøven svarer Johanna: ” Vi fortsætter med at vokse. De midlertidige tals før den svenske årsafslutning i midten af 2020 spår om en nettoomsætning på ca. 52 mill SKR”.

Equestrian Stockholm har sponsoreret de flotteste veste og underlag til Firkløverets Springakademi. Vi har bedt akademirytter Caroline Herschend præsentere den nye kollektion med hendes hest PS Conamor.

Johanna er et spændende forbillede for mange kvindelige ryttere, fordi hun tror på, at hestepiger har lederpotentiale

Johanne fortæller videre om sit forretningskoncept: “VI VÅGER AT NYTÆNKE I EN KLASSISK BRANCHE – OG VI INDDRAGER KULTUREN HOS HESTEEJERE OG RYTTERE. – Mange af vore ansatte har en baggrund i hestemiljøet, og fra en tidlig alder har de lært at kontrollere et 700 kg tungt dyr, og det ligger derfor disse ryttere helt naturligt at tage lederskab senere i livet. De hesteinteresserede unge piger er ikke bare en vigtig målgruppe på sociale  medier, men det er også blevet en hjertesag for Equestrian Stockholm at sponserer og støtte denne målgruppe.” 

Og netop her findes et fælles fodslag mellem Firkløverets Springakademi og Equestrian Stockholm, idet Akademiet også arbejder på at styrke rytternes personlige udvikling.

Johanna fortsætter: “Selvom ridesporten generelt  domineres af piger og kvinder, er der stadig flere mænd på toppen. Derfor udbyder mange ridesportsfirmaer deres sponsorater til mandlige topryttere. Men vi vil ikke gå den vej. I stedet søger vi at støtte unge hold, som konkurerer på EM plan. Vi vil understøtte teambuilding, som også afspejles i det daglige, f.eks når en gruppe unge piger arbejder koncentrede og scenevandte omkring en hest – nogle børster, en henter hestens og rytterens udstyr, mens dagligdagen og rytterens ridt diskuteres. Scenen beskriver tydeligt i følge Johanna Ingelsson det hun kalder firmaets sjæl – nemlig kollektivet.”

(Uddrag af artikel i Dagens Industri af Frida Westergård 8-12 20)

Akademiets coach Kim Dietrichsen holdt online kursus med akademiets ryttere i uge 11

Alle rytterne var opdelt i hold og Kim havde fundet emner som var top relevante i denne Corona-tid, for at rytterne kunne opretholde deres motivation i dagligdagen.

Del nyheden

Vores hovedsponsorer